måndag 19 maj 2008

Träningspass nr 75 - 2008

Tid: 1.13.27
Snittpuls: 79%
Maxpuls: 86%
Energi: 1184kCal
Distans: 12.05km
Hastighet: 6.06 min/km

Då var det dags att röra på sig igen. Kroppen kändes ganska pigg men att försöka hålla någon fart var det inte tal om. Jag försökte springa lugnt och sansat och koncentrera mig på att hålla pulsen låg. Rundan är ordentligt kuperad vilket syns på snittiden. 12km blev det totalt och därefter lite styrketräning. Excentriska tåhävningar och enbens benböj.



Benböjen gjorde rejält ont idag och jag känner att jag redan nu har fått en ordentlig träningsvärk på baksidan av låren. För de som inte har provat så kan benböjen (knäböjen) verkligen rekommenderas. Förutom benstyrkan är det en fenomenal övning för balansen. När man bemästrar den på plan mark så är det bara att köpa hem en balansbräda.

Inga kommentarer: