tisdag 20 maj 2008

Hur skall man äta när man tränar?

Det finns många som vill tala om för oss hur vi skall äta och vad vi skall äta. Jag tänker inte försöka ge mig in i någon argumentation för vad som är rätt eller fel i frågan. Jag har länge tänkt som så att när man tränar bör man fylla på med kolhydrater eftersom det är detta som är kroppens bränsle. Det är det som jag en gång har lärt mig och efter det alltid har tillämpat. Följande citat har dock fått mig på andra tankar:

..eller svaret på frågan varför så många konditionstränande människor är mulliga, lönnfeta eller helt enkelt tjocka!

Jonas Colting heter mannen och är en Sveriges absolut mest vältränade människor. På meritlistan kan han stoltsera med att ha vunnit Ultraman. Förutom att träna och blogga så skriver han också en del böcker.

Jag vill ju bara se bra ut naken

Kika in på hans sida och inspireras!

Colting

Inga kommentarer: