torsdag 8 maj 2008

Träningspass nr 69 - 2008




Tid: 1.05.46
Snittpuls: 83%
Maxpuls: 91%
Energi: 1169kCal
Distans: 11.76km
Hastighet: 5.36 min/km inlusive uppvärmning
Intervaller: 4.36 6.12 4.46 6.28 4.41 6.19 5.51 4.58 = 5.28 min/km

Vad skulle jag sakna allra mest om jag slutade sprnga? Jo, smaken av vatten. Vatten när det är som allra godast, när man är riktigt törstig. Känslan när det kalla vattnet rinner över de salta läpparna, svalkar och återfuktar den torra gomen är närmast obeskrivlig. Idag blev jag törstig, vårvärmen har på allvar anlänt till Göteborg och sommaren knackade på dörren. 21 grader är en behaglig temperatur men kroppen är inte riktigt van än. Våren för dessutom med sig en massa annat som jag vanlgtvis kallar för luftföroreningar, d.v.s pollen.

Dagens intervallpass var tungt. Uppvärmningen gick bra men när det skulle till och höja farten så ville inte kroppen. Andningen gick tungt, det kändes som att varje andetag gav mindre syre än vad det vanligtvis gör. Jag skyller på våren. Hösnuvan är ett problem som jag bara till viss del kan ta mig runt. Nu hoppas jag att vi får ett riktigt härligt lågtryck nästa vecka så att luften renas. Sen får det gärna klarna upp och bli fint tills Göteborgsvädret.

Idag fick jag glass. Gott.

Inga kommentarer: