tisdag 6 maj 2008

Träningspass nr 68 - 2008

Tid: 40.35
Snittpuls: 87%
Maxpuls: 91%
Energi: 795kCal
Distans: 7.53km
Hastighet: 5.23 min/km

En mycket vacker eftermiddag bjöd på en trevlig löptur. Idag försökte jag ligga på lite extra hårt och tänka på att inte tappa för mycket i tempo. Banan är kuperad med ett par kraftiga stigningar och utförslöp vilket gör att jag är mycket nöjd med snittiden.

Löpningen idag kändes bra, inga direkta smärtor och de symptom jag har haft både i benhinnor och hälsenor känns mycket bättre nu. Jag misstänker att mina nya skor ligger bakom förbättringen. Det var helt enkelt dumt av mig att springa så länge i mina gamla skor (2år) och nästa år köper jag nya oavsett hur "fräscha" mina nuvarande känns.

Idag damp också starbeviset till Stockholm Marathon ner i brevlådan, och med det kom nervositeten krypandes i magen. Fjärilarna flaxar för fullt. Det härliga är att jag har blivit seedad till näst sista startgruppen (5000-8000). Det kanske inte låter så imponerande men det känns alltid skönt att ha några löpare bakom sig när man startar.

Snart är det dags att trappa ner på träningen och vila sig i form. Först gäller dock Göteborgsvarvet. Det kommer kännas lite annorlunda i år då varvet blir mitt sista långpass, förhoppningsvis kan jag komma en bit under min tid från förra året. Det hade varit ett perfekt formbesked. Säg 1.50?

2 kommentarer:

MiaLotta sa...

Men duuuuuuuh!! Du skriver aldrig om något roligt numera... bara träning, liiiiite tråkigt...

marbe sa...

men heelllååå... det är ju vad min blog handlar om.. typ tränng. En tanke kan ju vara att starta en ny blog när jag väl har klarat Stockholm marathon.

Kanske "Marbes blog - min väg mot en dokusåpa" - borde kunna bjuda på mer "intressant" innehåll.. :)