måndag 5 maj 2008

Träningspass nr 67 - 2008



Tid: 52.12
Snittpuls:85 %
Maxpuls: 93%
Energi: 977kCal
Distans: 8.79km
Hastighet: 5.57 min/km

Oj. Idag var det tungt. Kroppen ville inte alls. De första 3km gick riktigt bra, löpningen kändes lätt och avslappnad. Sedan tog energin slut, krasch, boom, bang och soppatorsk.

Det enda jag kände från lördagens långpass var en otäck träningsvärk i magmusklerna, det vaggade väl in mig i en falsk säkerhet. När löpningen då gick bra i början så sprang jag lite för fort på en kuperad bana. Resultatet kändes som ett slag i mellangärdet, pulsen rusade, andningen blev ansträngd och till slut blev det soppatorsk. De sista kilometrarna var det en kortare vilopaus och lite promenerande innan jag var hemma igen.

Fyllde på ordentligt efter passet med en härlig korv- och pastagryta. Imorgon blir det ett nytt träningspass.

Inga kommentarer: