lördag 10 maj 2008

Träningspass nr 70 - 2008

Tid: 43.30
Snittpuls: 81%
Maxpuls: 89%
Energi: 748kCal
Distans: 7.48km
Hastighet: 5.49 min/km

Fredagens härligt ljumma kväll bjöd på en joggingrunda i lite lugnare takt. Samma runda som i tisdags men i ett behagligare tempo. Det fina vädret har sannerligen lockat ut folk från vinterns ide och varstans man kom åt satt det någon och grillade.

Idag tänkte jag faktiskt göra dem sällskap. Picnickorgen är planerad men ännu inte packad. Någon löpning blir det inte idag, benen är kinkiga och behöver vila. Inte för att jag känner mig trött eller utmattad (att vila av den anledningen känns ju positivt) utan mer för att lindra den smärta som uppstår i mina skenben när jag springer för ofta. Jag har helt klart höjt min träningsdos för snabbt över våren. Nu handlar det om att trappa ner på träningen och hitta en bra balans innan maran med stort M.

Imorgon blir det långpass, hur långt återstår att se. Det har helt klart ett samband med hur varmt det kommer bli. Nästa vecka kommer jag börja trappa ner på löpningen och mitt sista långpass innan Stockholm blir Göteborgsvarvet nästa helg.

Inga kommentarer: