torsdag 15 maj 2008

Träningspass nr 73 - 2008

Tid: 41.01
Snittpuls: 86%
Maxpuls: 93%
Energi: 783kCal
Distans: 7.88km
Hastighet: 5.12 min/km

Nu är det nära. Två dagar kvar till varvet och dagens träningspass blev därför tvådelat. Formen skulle undersökas. Första halvan ville jag se hur kroppen kändes, vilken fart som jag tycker var lugn och behaglig. Under andra halvan drog jag upp farten rejält för att få fartkänsla. Egentligen sprang jag säkert för fort men eftersom jag i år inte ser varvet som den stora händelsen så har jag inte följt alla de riktlinjer som man kanske borde. Den enda hänsyn jag har tagit den här veckan är att jag har kört lite lugnare än vanligt för att kroppen skall få tid att återhämta sig. Varvet blir ännu ett långpass fast med lite mer folk runt omkring mig liksom.

Kilometertiderna blev hur som helst 5.30, 5.20, 5.34, 5.46, 4.53, 4.35, 4.43, 5.19. Överlag kändes det som ett bra pass där jag kroknade lite på slutet. Baserat på det här så lutar det åt en kilometersnittid på lördag någonstans mellan 5.10 - 5.25. Personbästa med ett par minuter hoppas jag på, under 1.50 och jag är kanonnöjd. 1.53 är mer rimligt.

Inga kommentarer: