onsdag 28 maj 2008

Aj Oj och 3 dagar kvar

Kort, kort runda idag på 4.5km för att få lite löpkänsla igen och intrycket är blandat. Mycket blandat.

Till att börja med så måste jag säga att massagen har gjort underverk för mina vader. Det var knappt jag kände igen dem. Jag är helt övertygad om att någon har bytt ut dem utan att jag har märkt det. Jag hade nämligen ingen som helst smärta någonstans i någon av rackarna. Det var länge sedan jag sprang utan att ha ont och jag trippade fram de första 2km..

Däremot.. så räckte det med 2km innan baksidan av vänster lår började göra ont. Jag är tyvärr riktigt stel. Massagen har gjort det bättre men nu har jag bara tre dar kvar på mig att bli helt bra. Nu blir det dunderkur med tigerbalsam samt tillämpning av alla vidskepliga knep jag känner till. Ska man se det positivt så är det mycket bättre nu än i söndags och förhoppningsvis läker det hela ut tills helgen. Håll tummarna!

Kostmässigt har jag inga planer på att köra några särskilda uppladdningar eller knep. Däremot har jag lagt om kosten för en vecka sedan och äter faktiskt lite mindre kolhydrater nu och mycket mer frukt och grönt. Jag har absolut inte strupit tillförseln men jag äter mindre bröd och müsli. Spontant så känns kroppen lite lättare och jag känner mig piggare. Min erfarenhet av att trycka i sig kolhydrater dagarna innnan är inte odelat positiv. För det första får det mig att känna mig lite seg och däsen, och för det andra blir magen gärna lite hmm... konstig. Eftersom det verkar bli skapligt varmt är det viktigt att fylla på vätskeförråden så imorgon börjar jag öka vätskeintaget och knapra resorb.

Inga kommentarer: